Fotografovanie menu pre reštauráciu REMESLO

REMESLO: fotografovanie nového menu

V tomto krátkom blogu sa dočítate o jednej z mojich posledných spoluprác – fotografovania nového menu pre reštauráciu REMESLO na staromestskej ulici Laurinská 8 v Bratislave. Filozofia tohto podniku je vskutku ušľachtilá. Ako sa dočítate na ich webe: Koncept Remeslo má slúžiť ako manifestácia toho najlepšieho a najvzácnejšieho, čo nám dali roky praxe a skúseností v jednotlivých oblastiach, ktoré sme sa rozhodli spojiť do jedného celku.

Klient ma kontaktoval cez Instagram, ako to už väčšinou v našom fachu býva. Pri stretnutí sme si povedali čo chceme a čo nechceme. Následne som vyhotovil kreatívny brief, v ktorom sa už naše predstavy spojili. Fotografovanie mi ubehlo veľmi rýchlo. Fotili sme primárne 4 kompozície, na ktorých boli jedlá z nového menu. Medzi vystriedaním nových jedál som ešte odfotografoval detailnejšie fotografie, ktoré sa majú používať na sociálnych sieťach.

Do pozadia kompozícií sme použili stoly z reštaurácie a v rámci kompozície sme tiež použili ďalšie doplnky nachádzajúce sa v podniku. Šlo nám o to, aby sa zákazník lepšie stotožnil s týmito fotkami. A zároveň, z ktorých mu bude jasné, že boli vyhotovené pre Remeslo.

 

Svetelná scéna a backstage

Výhoda externých zábleskových svetiel spočíva najmä v tom, že si dokáže fotograf vybudovať vlastnú svetelnú scénu. Chceli sme svieži letný vibe, kde by ostré (akoby slnečné) svetlo zohrávalo hlavnú úlohu. Ďalšie svetlá boli použité na vyplnenie tieňov. Týmto spôsobom sa nám na fotografiách zvýraznili detaily a vynikla celková štruktúra jedál. Keby bolo jedlo osvetlené zo všetkých strán rovnomerne a rovnako, mohlo by pôsobiť fádne a tým, nie príliš chutne.

Keď som potreboval odložiť fotoaparát mal som dve možnosti: zísť z rebríku a niekde si ho položiť, či ho podať niekomu z ďalších ochotných ľudí vôkol stola, ktorý sa podieľali na produkcii a zároveň sa snažili nezavadzať svetlám. Keď som podal foťák klientovi, ktorý sa pozeral na scénu z podobnej perspektívy ako ja, nafotil mi (naozaj) jedny z najlepších backstage fotografií, na ktorých som aj ja sám.

Nuž a po odfotografovaní kompozícií sa väčšina jedál ihneď zjedli. Ostávalo už len v post-produkcii vybrať tie najideálnejšie spracovať ich a spraviť na nich retuš. Po úplnom exporte som vyhotovil report aj s náhľadmi výsledkov a nechal priestor klientovi na pripomienkovanie môjho výstupu.